رینوپلاستی در دوران بارداری

رینوپلاستی در دوران بارداری

رینوپلاستی در دوران بارداری جراحی بینی یکی از راههای زیباتر نمودن چهره و همچنین اصلاح مسیر تنفسی می باشد. این درمان دارای یک پروسه تقریبا پیچیده و طولانی می باشد. اگر قصد دارید باردار شوید باید بدانید که دوره نقاهت آن تمام شود. برای فهمیدن این موضوع بهتر کمی وقت بگذارید و این مطلب راجع به رینوپلاستی در دوران بارداری را مطالعه نمایید.

رینوپلاستی در دوران بارداری

در دوران بارداری به هیچ وجه امکان عمل رینوپلاستی وجود ندارد. بدین علت که برای جراحی مادر باید بیهوش گردد. این بیهوشی برای جنین که در رحم مادر می باشد بی نهایت خطر ناک می باشد. اگر جنین بر اثر این مسئله از بین نرود، مطمئنا دچار صدمات جبران ناپذیری می گردد.

از طرف دیگر، اکثر جراحان زیبایی بینی معتقدند که تا دوران نقاهت جراحی بینی تمام نشود، اقدام به بارداری نگردد. این مسئله مهمی می باشد، چون ممکن است به مادر صدمات خطرناکی وارد گردد. هیچ دلیل خاصی از نظر پزشکی وجود ندارد که پس از تکمیل دوره‌ بهبودی باعث تداخل در بارداری شود.

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی پس از دوران بارداری

در صورتی که قصد بارداری و عمل رینوپلاستی را دارید. در این صورت بهتر است یا ابتدا جراحی بینی را انجام دهید وبعد از دوران نقاهت آن اقدام به بارداری نمایید. در صورت دیگر اقدام به بارداری نمایید و بعد از بدنیا آوردن کودکتان و بعد از مدت معینی می توانید عمل بینی را انجام دهید. به طور کلی زمان مشخصی نمیتوان برای این کارها اعلام نمود. پزشک جراح با توجه به شرایط بدنی شما زمان مشخص برای هر کدام را اعلام می کند.

آیا جراحی بینی برای خانم های شیرده امکانپذیر است؟

به طور کلی خانمهای شیرده می توانند اقدام به جراحی بینی نمایند.  مهم این است که رینوپلاستی در دوران بارداری انجام نگردد. البته نکته ای که در این افراد باید رعایت گردد مربوط به شیردهی کودک می باشد. بعلت اینکه عمل بینی تحت بیهوشی انجام می پذیرد ، نباید حداقل تا 24 ساعت بعد از عمل به کودک شیر داده شود.  داروهای بیهوشی وارد خون و شیر مادر می گردد.  در صورت خوردن شیر مادر توسط نوزاد این داروها وارد بدن نوزاد هم می شوند. در نتیجه باعث خواب آلودگی و گیج شدن در نوزاد می شود.

چه مدت پس از جراحی بینی می توان اقدام به بارداری کرد؟

همانطور که در بالا گفته شد باید تا پایان نقاهت بارداری انجام نگردد. این مسئله بدین علت می باشد که پس از عمل بینی، بینی ورم می کند.  پس از عمل جراحی بینی، زمانی اقدام به بارداری کنید که تورم بینی از بین رفته باشد و فرم بینی قابل‌مشاهده باشد. در صورتی که تا دو ماه بعد بخواهند بارداری انجام پذیرد، قطعا تورم بینی برطرف نمی گردد. حتی ممکن است به دلیل اثرات هورمونی دوران بارداری ورم بینی بیشتر هم شود و جان مادر به خطر بیافتد. بنابراین توصیه می شود بعد از حداقل 6 ماه زمان مناسبی برای بارداری است. ممکن است درزمان نقاهت عمل وارد دوران بارداری شدید.  برای تکمیل نتیجه جراحی بینی یا تسریع فرایند بهبودی خود داروی خاصی مصرف نکنید.

مراقبت های پس از جراحی بینی

  • معمولا 4 تا 7 روز پس از جراحی بینی بخیه ها کشیده می شود و چسب جدید به بینی زده می شود.
  • از فعالیت های سنگین تا 1 ماه پس از جراحی بینی خودداری کنید.
  • پس از عمل هیچگونه ضربه یا فشاری به بینی وارد نشود همچنین از خاراندن بینی پرهیز کنید.
  • توصیه می شود پس از جراحی بینی از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید و بیشتر مایعات تازه بنوشید.
  • برای پیشگیری از ایجاد کبودی در چشم ها توصیه می شود از یخ روی چشم ها استفاده کنید.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]