ریسک مرگ درجراحی بینی

تقریبا تمامی افرادی که قصد دست یابی به چهره ایده آل خود را دارند به جراحی بینی فکر می‌کنند. مسئله ای که در بسیاری از سایت ها به آن هیچ اشاره ای نمی‌گردد. با اینکه عمل جراحی بینی یک عمل زیبایی می‌باشد ولی مانند سایر جراحی ها ریسک مرگ بر اثر جراحی را دارد.

معمولا کسانی که می‌خواهند عمل جراحی را انجام دهند به مزایا و خطرات آن خیلی فکر می‌کنند. خطرناکترین مسئله ای که می‌توان به آن فکر نمود موضوع مرگ می‌باشد. امروزه با پیشرفت علوم پزشکی و فناوری احتمال این مشکل خیلی پایین آمده است. در این مطلب ما به ارائه اطلاعاتی راجع به این مشکل و علل آن می‌پردازیم. اگر قصد جراحی بینی دارید توصیه می‌کنیم این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

آیا عمل جراحی بینی می‌تواند موجب مرگ شود؟

پاسخ به این سوال ساده است. در این قسمت به توضیح این سوال می‌پردازیم. درعمل جراحی بینی نیز مانند سایر عمل های جراحی دیگر ریسک مرگ وجود دارد. درست است که در این جراحی ریسک مرگ وجود دارد ولی این نکته را باید بدانید که درصد موفقیت این عمل بسیار بالا می‌باشد. سایر جراحی ها هم با وجود خطر مرگ انجام می‌گردند. میزان مرگ و میر هم در آنها بسیار کم می‌باشد.

در گذشته به دلیل عدم وجود دستگاه ها و تکنولوژی پیشرفته در حین جراحی و بخصوص در هنگام بیهوشی افراد زیادی جان خود را ازدست می‌دادند. مثلا ممکن بود بیش از اندازه از داروهای بیهوشی استفاده می‌گردید. که این استفاده بیش از حد موجب مرگ در حین جراحی می‌گردید.

همچنین در گذشته به دلیل اینکه دستگاه های پشتیبان در حین عمل ضعیف تر بودند، این احتمال وجود داشت که سیستم تهویه و اکسیژن رسانی به فرد به درستی انجام نشود. این عامل باعث بروز مرگ شخص در حین انجام جراحی بینی می‌گردید. امروزه با پیشرفت علم و تجهیزات جراحی این مشکلات به حداقل رسیده است.  وضعیت سلامتی شخص در طول عمل بینی همواره توسط دستگاه های پیشرفته به پزشک متخصص نشان داده می‌شود و چک می‌شود.

علت مرگ در عمل بینی چیست؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم استفاده بیش از حد از مواد بیهوشی و دستگاه های ضعیف عامل اصلی مرگ در جراحی بینی می‌باشند. عوامل دیگری مانند سن، بیماری فرد و قصور پزشکی نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند. در این قسمت از مقاله به توضیح هر یک از این عوامل می‌پردازیم.

  • بیهوشی غیر استاندارد

یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در حین عمل جراحی بینی استفاده اشتباه و بیش از حد از مواد بیهوشی در حین عمل جراحی می‌باشد. این مسئله علاوه بر بالابردن ریسک مرگ ممکن است موجب اغما و یا مشکلات جانبی برای فرد نیز گردد. همچنین در صورت حساسیت بیمار به داروهای بیهوشی باید حساسیت بیمار قبل از جراحی توسط متخصص بیهوشی بررسی شود تا مشکلی در حین عمل ایجاد نشود. بنابراین این داروهای بیهوشی باید طبق دستورالمل متخصص بیهوشی و با احتیاط کامل تزریق شود. متخصص بیهوشی همچنین در حین عمل نیز باید با تجربه باشد و از وضعیت سلامتی بیمار کاملا آگاه باشد.

  • اختلال در عملکرد دستگاه و تجهیزات اتاق عمل

دومین عامل مرگ و میر در حین عمل جراحی، استفاده از دستگاه های ضعیف و یا اختلال در عملکرد دستگاه ها و تجهیزات اتاق عمل می‌باشد. بعنوان مثال می‌توان به مورد زیر اشاره نمود.

اگر در اتاق عمل به ناگاه نیاز به دستگاهی اضطراری بوجود آید و آن دستگاه اختلالی داشته باشد. به احتمال زیاد بیمار فوت می‌نماید.

  • سن

به طور کلی می‌توان گفت احتمال مرگ و میر در جراحی بینی در افراد جوان و سالم  کمتر از افراد میانسال است.

  • بیماری ها

یکی دیگر از علل مرگ و میر در جراحی بینی، بیماری های زمینه ای می‌باشند. این بیماری ها شامل: بیماری های قلبی، کلیوی، دیابت، کم خونی و مشکلات تنفسی می‌باشند. همچنین افرادی که مبتلا به بیماری های عفونی نیزهستند در معرض مرگ در جراحی بینی می‌باشند.

  • قصور پزشکی

انتخاب پزشکی متخصص که دقت و تجربه بالایی داشته باشد، احتمال مرگ بیمار را در جراحی بینی کاهش می‌دهد. بنابراین در انتخاب جراح بینی خود بسیار تحقیق و پرس و جو کنید. و نمونه کارهای جراح خود را به دقت مشاهده کنید.

برای کاهش احتمال بروز عوارض مربوط به عمل جراحی بینی چه باید کرد؟

خوشبختانه امروزه ریسک مرگ و میر در متقاضیان این عمل زیبایی بسیار کاهش یافته است. از عللی که می‌توان برای این مسئله اعلام نمود پیشرفت متد و تجهیزات جراحی می‌باشد. در ادامه به اقداماتی که در کاهش عوارض جراحی بینی تاثیرگذار هستند اشاره می‌کنیم.

برای کاهش ریسک مرگ در جراحی بینی حتما توصیه های پزشک را جدی بگیرید و اقدامات و آزمایشات قبل از عمل را حتما انجام دهید. با انجام این آزمایشات بسیاری از مشکلات احتمالی پیدا می‌شوند و با انجام درمان هایی کاهش می‌یابند. با این آزمایشات حتی مشخص می‌گردد که بسیاری از افراد نمی‌توانند این عمل را انجام دهند. در این صورت از اصرار کردن به انجام عمل بینی پرهیز کنید.

داشتن سبک زندگی سالم نیز در کاهش عوارض جراحی بینی بسیار تاثیرگذار است. این شامل: از برنامه های غذایی سالم استفاده کنید. اگر اضافه وزن دارید در صدد کاهش آن اقداماتی را انجام دهید. از ورزش کردن غافل نشوید. همچنین  در صورت سیگار کشیدن آن را ترک کنید. از نوشیدن الکل نیز خودداری کنید.

از دیگر راهکارهایی که می‌توان برای کم کردن این ریسک انجام داد، انتخاب پزشک متخصصی است که دقت و تجربه بالایی داشته باشد. سعی کنید قبل از انجام عمل حتما درباره پزشک مورد نظر خود تحقیقات کافی را انجام دهید. دکتر هومن هوشنگی یکی از پزشکان متخصص در این حوزه می‌باشد. می‌توانید برای مشاوره و گرفتن نوبت از طریق این شماره 22700538-021 با ما تماس بگیرید یا در قسمت کامنت ها برایمان پیغام بگذارید.

علت به هوش نیامدن بعد از عمل بینی چیست؟

افراد مسن و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی، تنفسی، دیابت، کلیوی، کم خونی و عفونی هستند بیشتر در معرض به هوش نیامدن بعد از جراحی بینی هستند. که اصلی ترین علت آن هم استفاده از داروهای بیهوشی و ضعیف بودن سیستم ایمنی است.

درصد مرگ و میر در جراحی بینی

با اینکه جراحی بینی یکی از جراحی های زیبایی با ایمنی بالا و کم خطر است ولی ممکن است خطراتی نیز داشته باشد که یکی از این خطرات مرگ می‌باشد. اما خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی خطر مرگ در جراحی بینی درصد پایینی در حدود 5 الی7 دارد.

آیا انجام همزمان چندیدن عمل زیبایی می‌تواند باعث مرگ در جراحی شود؟

برخی ازافراد فکر می‌کنند چندیدن عمل زیبایی را باهم انجام دهند، می‌توانند تا حدود زیادی هزینه ها را کاهش دهند، اما این در حالی است که انجام چندین عمل زیبایی با هم می‌تواند باعث مرگ شود. زیرا با افزایش زمان جراحی، میزان مصرف مواد بیهوشی بالا می‌رود که این باعث عفونت، خونریزی و حتی مرگ نیز ممکن است شود. بنابراین از انجام همزمان چندین عمل زیبایی خودداری کنید زیرا ممکن است عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

عمل بینی نگهدارنده چیست؟

احتمالا اکنون این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که رینوپلاستی نگهدارنده چیست و چه تفاوتی با جراحی بینی به روش سنتی دارد؟ رینوپلاستی نگهدارنده یا محافظی نوعی از جراحی بینی است که می‌توان آن را یک روش محافظه کارانه و کم تهاجمی دانست که بر حفظ ساختار طبیعی بینی نیز تمرکز دارد. برخلاف رینوپلاستی سنتی که یک جراحی تهاجمی است که شامل تغییر شکل و بافت گسترده بینی می‌شود، رینوپلاستی محافظ بر روی تغییرات ظریف تمرکز دارد که ظاهر بینی را بهبود می‌بخشد و در عین حال ویژگی منحصر به فرد آن را نیز حفظ می‎‌کند. همچنین عمل بینی به روش نگهدارنده عوارض این جراحی را مانند میزان کبودی، تورم، مرگ و… را نسبت به رینوپلاستی سنتی کاهش می‌دهد و دوره نقاهت نیز کوتاهتر خواهد بود.

در این مقاله سعی کردیم شما را با علل مرگ و میر در جراحی بینی که البته خوشبختانه امروزه این علل تا حدود زیادی رفع شده اند آشنا سازیم. برای کاهش این احتمال پرس و جو کنید وبه پزشکی حاذق مراجعه کنید و توصیه های پزشک را هم جدی بگیرید. امیدواریم این مطالب برای شما سودمند بوده باشد. از همراهی شما در این مقاله سپاس گزاریم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]