پرسش و پاسخ جراحی چانه

جراحی چانه مانند بسیاری از عمل های زیبایی، دارای حساسیت بالایی می باشد. این عمل هم نیازمند پزشکی حاذق و با دانش کافی می باشد. به همین دلیل برای چنین عملی باید بیش از هر چیز، به انتخاب پزشکی مناسب بیاندیشید. علاوه بر این، پیش از انجام این عمل، بهتر است با مطالعه مقاله های پزشکی اطلاعاتی کافی در این باره کسب و سپس اقدام کنید. در این مقاله پزشکی پرسش و پاسخ های متداولی درباره جراحی چانه را مطرح می کنیم. با ما در سایت دکتر هوشنگی همراه باشید.

پرسش و پاسخ جراحی چانه

انواع جراحی چانه

جراحی چانه هم مانند بسیاری از عمل های دیگر به دو منظور صورت می گیرد. برای برخی افراد برای عمل درمانی، برای برخی دیگر هم تنها به منظور عمل زیبایی می باشد. در ادامه هر دو مورد را توضیح خواهیم داد.

جراحی چانه به منظور زیبایی

در سال های اخیر عمل زیبایی چانه یک عمل متداول بوده است. چرا که افراد بسیاری با توجه به مد و زیبایی، به دنبال خوش فرم شدن چانه و تقارن صورت و تناسبات زیبایی، چانه خود را دارای زوایای خاص می کنند. این زاویه های چانه، زیبایی صورت را دو چندان می کند. اما این نوع عمل های زیبایی هم روش های متفاوتی دارد. روش زاویه سازی چانه به سه مدل انجام می شود.

پرسش و پاسخ جراحی چانه

جراحی چانه با ژل

در این روش تنها با استفاده از ژل و فیلر چانه های فرد دارای تقارن و زاویه می شوند. این عمل زیبایی چانه، سریع ترین نوع آن است. همچنین هزینه های این روش هم درمقایسه با دو روش دیگر بسیار ارزان تر است. در این روش ابتدا پزشک زیبایی با در نظر گرفتن فرم صورت شما، میزان تزریق ژل را مشخص می کند. سپس با فرم چهره، چانه ای که تناسب صورت را افزایش دهد را در نظر می گیرد. به همین علت در این مرحله، اهمیت انتخاب پزشک زیبایی مشخص می شود.

پزشک زیبایی باید تناسب و تقارن صورت را بر اساس فرم چهره فرد بر قرار کند. برای صورت های گرد و یا مستطیلی نمی توان یک نوع زاویه سازی در چانه را انجام داد. البته که زیبایی امری نسبی است. اما فرم صورت نیازمند نوعی عمل زیبایی برای زیبا تر شدن است. پس در این جا شناخت فرم های صورت و میززان تزریق به اندازه توسط پزشک زیبایی بسیار حائز اهمیت است. دوره بهبود این روش بسیار کوتاه می باشد. تنها چند ساعت پس از تزریق ژل و یا فیلر، التهاب صورت از بین می رود.

جراحی زیبایی چانه با نخ

برخی تنها با استفاده از نخ های پزشکی، می توانند چانه های خود را زاویه دار کنند. این نخ های پزشکی با کشیدن صورت به سمت بالا، استخوان های فک و چانه را بیشتر نمایان می کند. اما این روش کمی هزینه بالاتری به نسبت روش اولیه دارد. البته این هم بستگی به پزشک، نوع نخ استفاده شده، موقعیت کلینیک و… دارد. غالبا هزینه های عمل های زیبایی چندان قابل پیش بینی نیست. اما چیزی که مسلم است، تغییر بسیار سریع و مشاهده نتیجه در این روش می باشد. در این روش پس از چند روز نتیجه به خوبی قابل مشاهده خواهد بود. همچنین نخ های استفاده شده به راحتی در بدن جذب می شوند.

جراحی چانه با عمل

این روش سخت ترین نوع جراحی چانه است. این روش به دو منظور زیبایی و درمانی صورت می گیرد. در ابتدا روش جراحی چانه به منظور زیبایی را توضیح خواهیم داد. همینطور در این روش افرادی که تقارن چهره را به صورت دائمی می خواهند، کاندیدای مناسبی هستند. در واقع پس از انجام این عمل، دیگر نیازی به تمدید آن نیست. مزیت این جراحی دائمی بودن آن است. اما این عمل نیازمند مراقبت های بیشتری هم می باشد. همچنین دوره بهبود و مشاهده نتیجه در این روش طولانی تر از دو روش سابق است. در جراحی چانه، با تراشیدن و یا جا به جایی استخوان های فک و چانه، آن ها را به تقارن می رسانند.

همچنین دندان ها هم پس از این جراحی غالبا نیازمند ارتودنسی هستند. اما هزینه های این جراحی چانه بیش از دو روش گفته شده می باشد. چرا که علاوه بر دائمی بودن، این روش سختی و مهارت بالاتری هم نیاز دارد. یعنی علاوه بر دانش کافی و شناخت فرم های صورت، نیازمند مهارت بالا و تجربه نیز می باشد.

جراحی چانه با عمل برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی چانه به منظور عمل درمانی، برای کسانی است که دچار یک سانحه شده اند. همچنین برای کسانی که دارای جلو زدگی و یا عقب زدگی چانه هستند. افراد گاها به صورت ژنتیکی و یا در اثر سانحه دچار این عارضه می شوند. عمل نکردن این عارضه آسیب های تنفسی و تکلم را به همراه دارد. همچنین ممکن است در جویدن غذاها اختلال ایجاد کند. علاوه بر تمامی این ها، زیبایی صورت و دندان های فرد را تحت تاثیر قرار دهد. چرا که دندان ها در اثر عدم تقارن فک و چانه بر روی هم قرار نمی گیرند. این امر موجب بهم ریختگی آن ها می شود. در عمل درمانی چانه، آزمایش ها و معاینات بیشتر لازم است. همچنین پس از انجام این عمل به منظور درمان هم نیاز به ارتودنسی دندان ها می باشد.

پرسش و پاسخ جراحی چانه
آیا جراحی چانه عملی سخت می باشد؟

این جراحی مانند تمامی جراحی هایی که با برش بافت های ماهیچه ای همراه هستند، شامل میزانی از درد می باشد. اما این درد در هنگام جراحی احساس نمی شود. چرا که فرد توسط بی حسی های موضعی قوی و یا بیهوشی کامل هیچ گونه دردی احساس نمی کند. اما پس از هوشیاری ممکن است کمی احساس در داشته باشد که با مسکن های تجویز شده به راحتی از بین می رود.

مراقبت های پس از جراحی چانه چیست؟

در ادامه پرسش و پاسخ جراحی چانه باید بگوییم که پس از جراحی چانه به مدت چند روز طبق توصیه های پزشک باید از تکان دادن، فک و چانه خودداری کنید.

از خوردن غذاهای جویدنی پرهیز کنید.

همینطور از غذاهای مایع و پروتئینی برای بازسازی بافت های استخوانی میل کنید.

از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.

به مدت چند روز به پشت بخوابید و به طرفین راست و چپ خود متمایل نشوید. چرا که این امر استخوان های جوش نخورده را دچار حرکت می کند.

توصیه های پزشک و دارو های تجویز شده را درست و به موقع انجام داده و مصرف کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]