مراقبت های بعد از جراحی فک

 امروزه جراحی های مختلفی به منظور زیبایی بر روی صورت افراد انجام می‌شود. از عمل بینی گرفته تا تزریق فیلر. اصلاحتی که برروی صورت افراد اعمال می شود می‌تواند زیبایی آن‌ها را دو چندان کند. یکی از این عمل‌های جراحی که هم جنبه درمانی دارد و هم جنبه زیبایی، جراحی فک است.

در واقع یک روش جراحی پیچیده است که هدف آن بهبود عملکرد فک، دندان ها و ساختار کلی صورت است. در حالی که خود جراحی توسط یک جراح واجد شرایط انجام می شود، درک نقش مهم مراقبت های بعد از عمل در روند بهبودی بسیار مهم است. یکی از دلایل اصلی اهمیت مراقبت های بعد از عمل این است که می تواند خطر عوارض را کاهش دهد و باعث بهبودی مناسب شود. پس از جراحی، بیماران ممکن است تورم، درد و مشکل در خوردن یا صحبت کردن را تجربه کنند. اگر قصد جراحی فک را دارید یا اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید، حتماً دستورالعمل ‌های جراح خود را دنبال کنید و در صورت داشتن هر گونه نگرانی با یک متخصص مراقبت ‌های بهداشتی صحبت کنید و برای آشنایی بیشتر با ما تا انتها همراه باشید.

جراحی فک و صورت دامنه وسیعی از نامتوازنی‌ های خفیف و شدید استخوانی و دندانی مانند نامرتبی فک و دندان‌ها را اصلاح می‌ کند. تغییرات چهره بعد از جراحی فک محسوس است و این جراحی می ‌تواند تنفس، جویدن، حرف زدن فرد را بهبود دهد و همچنین مشکلات عملکردی اصلاح می ‌شود.

چرا مراقبت های بعد از عمل جراحی فک ضروری است؟

هر روش جراحی یک فرآیند پیچیده و ظریف است که نیاز به مراقبت و توجه مناسب در هر دو دوره قبل و بعد از عمل دارد. جراحی فک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع مراقبت های بعد از این عمل برای نتایج موفقیت آمیز عمل و بهبودی بیمار ضروری است. دوره بعد از عمل به محض بیدار شدن بیمار از عمل جراحی شروع می شود و بسته به پیچیدگی عمل تا چند هفته ادامه می یابد. در طول این مرحله، برای بیماران بسیار مهم است که دستورالعمل های داده شده توسط جراح و تیم دندانپزشکی خود را دنبال کنند تا از نتایج مطلوب اطمینان حاصل کنند. برخی از مهمترین جنبه های مراقبت پس از عمل جراحی فک عبارتند از:

  1. مدیریت درد: جراحی فک اغلب با ناراحتی قابل توجهی در روزهای اولیه پس از جراحی همراه است. بیماران باید دستورالعمل هایی را که توسط دندانپزشک خود در مورد کنترل درد ارائه شده است، دنبال کنند. این ممکن است شامل مصرف داروهای مسکن یا استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم باشد.
  2. محدودیت های غذایی: بیماران باید تا زمان بهبودی کامل از جویدن یا خوردن غذاهای سفت خودداری کنند. غذاهای نرم بهترین گزینه در این دوران هستند.
  3. بهداشت دهان: بیماران باید در طول دوره بعد از عمل بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و شستشوی دهان با آب نمک به تمیز نگه داشتن محل جراحی و جلوگیری از عفونت کمک می کند.
  4. قرار ملاقات های بعدی: همچنین افراد پس از عمل باید در قرار ملاقات های بعدی که با تیم دندانپزشکی برنامه ریزی شده است شرکت کنند تا مطمئن شوند که روند بهبودی همانطور که باید پیش می رود.

مراقبت های بعد از عمل جراحی فک برای بهبود موفقیت آمیز بیمار و دستیابی به نتایج مورد نظر از عمل بسیار مهم است. برای بیماران ضروری است که دستورالعمل های داده شده توسط تیم دندانپزشکی خود را برای اطمینان از بهترین نتیجه دنبال کنند. با انجام این کار، بیماران می توانند به طور قابل توجهی خطرات عوارض را کاهش دهند، زمان بهبودی را تسریع کنند و از نتیجه موفقیت آمیز جراحی فک خود لذت ببرند.

مراقبت های توصیه شده بعد از جراحی فک

1_ توصیه می شود در روز های اول جراحی از مسواک زدن دندان ها خود داری کنید.

2_ از انجام های فعالیت های سنگین اجتناب کنید.

3_ بیمار برای کاهش ورم صورت بعد از عمل فک بهتر است از کمپرس یخ استفاده کند.

4_ به یاد داشته باشید که بعد از جراحی فک، هنگام خوابیدن سر خود را کمی بالاتر از بدن بگیرید ، برای این کار می توانید دو بالشت زیر سر خود قرار دهید.

5_ توجه داشته باشید که تا سه هفته بعد از جراحی فک شما باید از مصرف آسپرین و وارفامین و داروهای گیاهی که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کند

6_ بهداشت دهان و دندان خود را بعد از جراحی ارتوگناتیک (جراحی فک در زعفرانیه) رعایت کنید برای این کار می توانید با یک دستمال تمیز و مرطوب دندان های خود را تمیز کنید

جلوگیری از بروز عفونت بعد از جراحی فک

یکی از موارد بسیار مهم در مراقبت های پس از جراحی فک ، رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از بروز عفونت در محل زخم است.با اینکه احتمال بروز عفونت در دهان به نسبت دیگر اعضای بدن کمتر است ولی در همه ی جراحی ها احتمال عفونت وجود دارد به همین دلیل هم در حین جراحی و هم پس از جراحی به شما آنتی بیوتیک داده می شود که اگر قرار است عفونتی ایجاد شود به راحتی درمان شود، ​​​به همین منظور پزشک متخصص در کلینیک زیبایی در زعفرانیه آنتی بیوتیک هایی تجویز می کند که استفاده از آن ها ضروری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]