متخصص انکولوژی فک و صورت

انکولوژی شاخه ای از علم پزشکی برای تشخیص و پیشگیری از بیماری های سرطانی می باشد. این روش با درمانی توسط جراحی و تجویز دارو رادیو تراپی انجام می شود. این بیماری در تمام نواحی بدن امکان بروز و رشد دارد. یکی از نواحی که بیش از دیگر اعضای بدن در معرض این بیماری قرار دارد، فک و صورت می باشد. به همین دلیل برای پیشگیری از این بیماری در این ناحیه از بدن باید به سرعت عمل کرد. در ادامه این مقاله تخصصی و پزشکی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره متخصص انکولوژی فک و صورت با ما در سایت دکتر هوشنگی همراه باشید.

متخصص انکولوژی فک و صورت

متخصص انکولوژی چه کسی است؟

انکولوژیست کسی است که برای پیشگیری و درمان سرطان به درجه ای از علم و دانش رسیده باشد. این متخصص با شناسایی و ارزیابی بیماری و نوع آن، به درمان می پردازد. بیماری های مربوط به هر عضوی از بدن انکولوژیست متخصص خود را طلب می کند. یکی از این بیماری ها فک و صورت می باشد.

وظایف متخصص انکولوژی چیست؟

در مرحله اول این متخصص باید دانش کافی برای شناخت بیماری در فک و صورت را دارا باشد. این دانش از طریق تحصیل و کسب تجارب امکان پذیر است. متخصص باید در تشخیص این بیماری دقت عمل بسیار بالایی داشته باشد. برخی از متخصصین با سهل انگاری در تشخیص بیماری، افراد را دچار نا امیدی می کنند. چرا که با تشخیص های زود هنگام خبر از شدت و یا ضعف بیماری بر خلاف حقیقت می دهند. به این رو، باید برای تشخیص بیماری ها زمان و آزمایش های متعددی انجام دهند. پس از هر بار آزمایش و ارزیابی های متفاوت و مشورت با همکاران، نتیجه را به بیمار گزارش دهند. بنا براین تشخیص در مرحله اول نقش بسزایی در مهارت و ادامه درمان خواهد داشت.

پس از روشن شدن نتیجه و بررسی های لازم توسط آزمایش های متفاوت نوبت به درمان می رسد. برخی از بیماران به دلیل مراجعه زود هنگام با تجویز دارو و اعمال مراقبت های ویژه بهبود می یابند. به همین دلیل متخصص موظف است درمانی مناسب شرایط فرد در نظر بگیرد. در این حیث اخلاق حرفه ای و پزشکی بسیار مهم می باشد. تا زمانی که بیماری گسترش نیافته باشد درمان آن با عمل های جراحی حایز نیست. متخصص فک و صورت حاذق برای درمان افراد زمان و دقت لازم را به خرج داده و درمانی متناسب با شرایط بیماری فراهم می کند.

سایر وظایف متخصص انکولوژی

متخصص باید در ارائه گزارشات درمانی با بیمار صداق داشته باشد. اعلام نتیجه و عملکرد درمانی برای بیمار و ارائه آن به درستی با توضیحات لازم بسیار ضروری می باشد. همچنین بیماران دانش کافی برای درک بسیاری از اصطلاحات پزشکی را ندارند. به همین علت باید توضیحات در این رابطه  با مفهومی ساده تر اما کافی ارائه شود.

مراقبت های لازم جهت بهبود بیماری، چه در صورت تجویز دارو و در چه در جهت جراحی، باید ارائه شود. بیماران از وضعیت مراقبتی خود چندان آگاه نیستند. متخصص باید با ارائه پاره ای از توضیحات تکمیلی مواد غذایی مصرفی و لیستی از باید و نباید ها را به بیماران بدهد.

معاینات مکرر و لازم برای برخی بیماران بسیار الزامی است. در این حیث، علاوه بر معاینات مکرر متخصص همکاری بیماران نیز بسیار حائز اهمیت است.

چنانچه بیماری فرد از حوزه تخصصی آن اونکولوژیست خارج باشد، باید بیمار به متخصص مربوطه ارجاع داده شود. در این زمان ادامه درمان توسط آن متخصص اصلا جایز و اخلاقی نمی باشد.

اگر درمان و بستری در کلینیک صورت گیرد، متخصص موظف به پیگیری از وضعیت بیمار می باشد.

بهترین متخصص های انکولوژی فک و صورت

بهترین متخصص های انکولوژی فک و صورتمتخصص ها بسیاری در این زمینه با عملکرد خود شهرت یافته اند. این درمان به دلیل حساسیت بالا نیاز به متخصصی با دانش بالا و عملکردی منحصر به فرد دارد. به همین علت چنانچه متخصصی در این درمان موفق ظاهر شود به راحتی پرآوازه خواهد شد. جراحی فک و صورت نیاز به شناخت آناتومی صورت دارد. همچنین همان طور که پیش تر گفته شد شناخت و شناسایی بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

هر چه مرحله تشخیص دقیق تر باشد، درمان آسان تر می شود. چندین متخصص در کشور در این زمینه حاذق و مجرب می باشند. اما این به معنای عدم تخصص دیگر انکولوژیست ها نیست. بسیاری از افراد با علم و دانش کافی در این زمینه در حال فعالیت هستند. اما برخی به علت های متفاوت چندان شناخته شده نیستند. توصیه می شود برای درمان چنین بیماری هایی پیش از هر چیز به سراغ تجارب قبلی درمان متخصص باشید. با کسب اطلاعات از بیماران قبلی به راحتی می توان از مهارت متخصص آگاه شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]