عمل جراحی با تکنیک بسته

عمل جراحی با تکنیک بسته

Closed nose surgery

اگر بینی شما دچار شکستگی شده و یا قوز بینی دارید و یا هر مشکل دیگری دارید بهتر است برای جراحی بینی اقدام کنید. امروزه جراحی بینی در تمام کشورهای جهان مخصوصاً کشور ایران رواج پیدا کرده است. البته باید گفت جراحی بینی در کشور ما پیشرفت زیادی داشته است و سالانه افراد زیادی بینی خود را جراحی می کنند تا زیباتر شوند چرا که بینی در قسمت مرکزی صورت بوده و اگر عیبی داشته باشد باید برطرف شود تا شخص زیباتر به نظر برسد و اعتماد به نفس خود را در اجتماع از دست ندهد و بتواند در اجتماع حضور پیدا کند. امروزه پزشکان از دو روش باز و بسته برای جراحی بینی استفاده می کنند که ما در این مقاله قصد داریم درباره عمل جراحی با تکنیک بسته صحبت کنیم، پس با در سایت کلینیک دکتر هوشنگی ما همراه باشید.

عمل جراحی با تکنیک بسته

جراحی بینی به روش بسته چیست؟

جراحی بینی به روش بسته یکی از جراحی های است که در آن جراح برش هایی درون بینی ایجاد می کند. به طور کلی می توان گفت هیچ برشی بیرون بینی شخص ایجاد  نمی شود. سپس پوست بینی را به مقدار خیلی کمی از گوشت جدا می کند و با استفاده از دستگاه های مخصوص، پوست را بالا نگه داشته تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. به طور کلی می توان گفت در این روش جراح دید خیلی کمی دارد.

مزیت های جراحی بینی به روش بسته

زمان مورد نیاز کمتر برای جراحی

در این روش جراحی زمان کمتری نیاز است بنابراین بی حسی کمتری برای بیمار انجام می شود. به طور کلی می توان گفت چون برش های کمتری انجام می شود، حدودا زمان جراحی نیم ساعت کمتر از جراحی باز است و هیچ گونه زخمی روی صورت مشخص نیست. نیاز به بی حسی کمتر در این روش، یکی از عواملی است که برای بعضی از بیماران خیلی مهم است و برای همین جراحی بسته را انتخاب می کنند.

میزان زخم کمتر

به دلیل اینکه در جراحی بسته هیچ زخمی در خارج از بینی ایجاد و مشخص نمی شود. بنابراین زخم کمتری ایجاد شده و دوره بهبود آن کوتاه تر است.

در نوک بینی گردش خون بیشتر می شود

نکته ای که در جراحی بسته بسیار مهم است میزان گردش خون می باشد. چون در جراحی بینی به صورت بسته نیاز به برش در همه کلوملا  نیست بنابراین گردش خون همچنان برقرار است. در این روش طول دوره ی بهبودی خیلی کمتر است چون کانال های تخلیه پوست هیچ تغییری نمی کنند و دست نخورده باقی می مانند. بنابراین بیماران بیشتر تمایل دارند این نوع جراحی را انجام دهند.

عمل جراحی با تکنیک بسته

معایب جراحی بینی به روش بسته 

این روش جراحی مانند سایر جراحی ها معایبی دارند که عبارتند از:

نیاز به مهارت بالای جراح

در این روش جراحی برش زیادی انجام نمی شود بنابراین جراح باید تخصص و مهارت زیادی داشته باشد.

موارد اصلاح بینی در این روش بسیار کم است

عمل جراحی با تکنیک بسته بیشتر مناسب افرادی است که نیاز به جراحی کلی ندارند و می خواهند اصلاحات خیلی کمی روی بینی خود انجام دهند. افرادی که نیاز به انجام تغییرات زیاد در بینی خود دارند بهتر است از روش باز استفاده کنند.

ایمنی در جراحی بینی به روش بسته چقدر است؟

جراحی رینوپلاستی بسته یک نوع روش بسیار ایمن است البته باید توجه داشته باشید که برای انجام این کار حتما باید به پزشک ماهر و باتجربه مراجعه کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

چه مدت بعد از جراحی بسته بیمار بهبود پیدا می کند؟

برای جراحی بینی به روش بسته حداکثر دو ساعت زمان نیاز است و معمولا بیمار یک هفته بعد از جراحی بهبود پیدا می کند چون برش و زخم زیادی در رینوپلاستی بسته ایجاد نمی شود.

هزینه جراحی بسته چقدر است؟

هزینه ی جراحی با روش بسته برای افراد مختلف متفاوت است چرا که میزان پیچیدگی عمل برای بیماران متفاوت است. عامل دیگری که در هزینه ی جراحی بینی تأثیر دارد، میزان مهارت و تخصص جراح است که هر چه تخصص جراح بیشتر باشد هزینه ی عمل نیز بیشتر است.

عمل جراحی با تکنیک بسته

رینوپلاستی بسته برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه احساس می کنید بینی شما به تغییرات خیلی کمی نیاز دارد و تصمیم ندارید تغییرات زیادی در آن انجام دهید بهتر است روشی را انتخاب کنید که زخم ها و برش های زیادی در صورت شما به وجود نیاورد. بنابراین بعد از مشورت با جراح بهتر است از روش رینوپلاستی بسته استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت جراحی بینی به روش بسته بیشتر برای تغییر دادن نوک بینی یا از بین بردن قوز بینی استفاده می شود.

عوارض عمل جراحی با تکنیک بسته چیست؟

این عمل جراحی مانند هر عمل جراحی دیگری دارای عوارضی است که این عوارض عبارتند از:

  • امکان به وجود آمدن مشکلات تنفسی برای بیمار
  • به وجود آمدن کبودی های طولانی در بین
  • خونریزی های بینی
  • به وجود آمدن ناهنجاری هایی در بینی که ممکن است دوباره نیاز به جراحی به وجود بیاید.

آمادگی برای رینوپلاستی بسته

بعد از این که یک جراح خوب و ماهر برای خود انتخاب کردید حتما تمایلات و خواسته هایتان را با او در میان بگذارید و برای نوع عمل جراحی از او کمک بگیرید. البته بهتر است که قبل از عمل جراحی خودتان کمی درباره ی جراحی بسته اطلاعات کسب کنید. زمانی که برای عمل اقدام کردید همه دستورات جراح را مو به مو انجام دهید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

آشنایی با مراحل عمل بینی بسته

در روش رینوپلاستی بسته ممکن است در حین عمل بیمار با خونریزی هایی در مسیر حلق مواجه شود که اگر بیمار بیهوش کامل باشد ممکن است خفه شود، بنابراین اکثرا جراحان حین عمل بیمار را بی حس می کنند تا با مشکلات گفته شده روبرو نشوند. در این روش جراحی، هیچ برشی مابین دو سوراخ بینی ایجاد نمی شود و برش در سوراخ ها ایجاد می شود و تمامی مراحل عمل از طریق سوراخ های بینی انجام می شود. به طور کلی می توان گفت در جراحی بینی به روش بسته، جراح می تواند با جابجا کردن غضروف تغییراتی را انجام دهد، تنها در بعضی موارد مقداری از بافت بینی را برداشته یا به آن اضافه می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]