زمان استئواینتگریشن به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان استئواینتگریشن به چه عواملی بستگی دارد؟

What factors determine the timing of osteointegration

زمان استئواینتگریشن به چه عواملی بستگی دارد؟

استئواینتگریشن مدت زمان جوش خوردن کاشت دندانی به استخوان های فک می باشد. ایمپلنت دندان یک روش جایگزین برای دندان های از دست رفته است. کاشت دندان نیازمند شرایط مناسب استخوان های فک می باشد. پس از جای گذاری دندان ها در استخوان فک، بازسازی آن ها آغاز می گردد. پس از رشد و ترمیم های صورت گرفته ایمپلنت دندانی به استخوان جوش می خورد. در این حالت به اصطلاح استئواینتگریشن صورت می گیرد. در صورت عدم موفقیت ایمپلنت، این اتصال انجام نمی شود. دندان های کاشته شده لق می شوند و استئواینتگریشن با عدم موفقیت رو به رو خواهد شد. در ادامه با اینکه زمان استئواینتگریشن به چه عواملی بستگی دارد؟ آشنا خواهید شد. با ما در سایت دکتر هوشنگی همراه باشید.

موارد وابسته به زمان استئو اینتگریشن

استئواینتگریشن در اتصال دندان ها، به نواحی ایمپلنت انجام شده نیز بستگی دارد. کاشت های دندانی با توجه به شرایط متفاوت استخوان های فک بالا و پایین، نتایج متفاوتی نیز در بر دارند.

قسمت های پیشین و انتهایی فک نیز با توجه به تفاوت بافت های استخوانی، نتایج یکسانی نخواهند داشت.

فاصله زمانی کشیدن دندان ها و انجام ایمپلنت نیز در استئواینتگریشن تاثیر گذار هستند. هر چه مدت زمان این مهم بیشتر باشد، استئواینتگریشن دیرتر اتفاق خواهد افتاد. چرا که پس از گذشت چند روز، فضای بی دندانی، شروع به تحلیل استخوان ها می کند. در این حالت استخوان ها بافت لازم برای کاشت دندان را از دست خواهند داد. در این زمان با استفاده از درمان های متفاوتی مانند پیوند استخوان، شرایط ایمپلنت فراهم می شود. به همین علت، استئواینتگریشن دشوار تر از حالت نرمال خواهد بود.

زمان استئواینتگریشن و ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان غالبا برای جایگزینی دندان های از دست رفته و فضای بی دندانی صورت می گیرد. اما مهم ترین عامل موفقیت در ایمپلنت استئواینتگریشن می باشد. در صورتی که تمامی شرایط درمانی، به نفع پذیرش ایمپلنت باشد، استئواینتگریشن با مشکل مواجه نخواهد شد. پس از کشیدن دندان ها و یا از دست رفتن آن ها در سوانح، فضای آن دندان خالی می شود. استخوان های فک شروع به تحلیل خواهند کرد. در این حالت با مراجعه زود هنگام به دندان پزشکی، ایمپلنت صورت می گیرد. پیچ های تعبیه شده در استخوان فک، از جنس تیتانیوم بوده و سازگاری بالایی با بدن دارند. به این معنا که به سرعت با بافت های استخوانی سازگار شده و جزئی از آن ها خواهند شد.

با پذیرش این پیچ های تیتانیومی از ایمپلنت، استئواینتگریشن رخ داده است. پوشش استئواینتگریشن توسط استخوان ها، به معنای ادامه روند درمان می باشد. سپس با اتصال تاج دندان و روکش آن، ایمپلنت تکمیل خواهد شد. زمان استئواینتگریشن بستگی به میزان رعایت توصیه های متخصص دارد. در ادامه موارد موثر در زمان استئواینتگریشن را بررسی خواهیم کرد.

موارد تاثیر گذار در عدم استئواینتگریشن

برخی افراد به دلیل بیماری دیابت، زمان استئواینتگریشن را طولانی تری خواهند داشت. چرا که بیماران دیابتی به دلیل بهبودی دیر هنگام در زخم های ایجاد شده، شرایط مناسبی برای ایمپلنت ندارند. تنها افرادی که با کنترل دیابت خود توسط تائید پزشک معالج باشند، اجازه درمان ایمپلنت را خواهند داشت. به همین علت پس از انجام مراحل اولیه مدت زمان بیشتری برای استئواینتگریشن لازم دارند. در این زمان با وجود بیماری دیابت، امکان عفونت بسیار زیاد می باشد. رعایت نکات و توصیه های متخصص برای این گونه افراد، بیش از دیگران الزامی است. در سال های گذشته به علت پیشرفت های بسیار و انجام سریع درمان ها، نتایج مثبت در استئواینتگریشن برای بیماران دیابتی بیشتر دیده شده است.

دیگر نکات مهم و موثر در عدم استئواینتگریشن

پس از انجام استئواینتگریشن استفاده از غذاهای سخت بسیار آسیب زننده می باشد. چرا که استئواینتگریشن در مراحل اولیه خود بوده و استخوان ها به بازسازی دست نیافته اند. به همین دلیل مصرف خوراکی های نرم، تاثیر بسزایی در تسریع استئواینتگریشن خواهد داشت.

کاهش مصرف دخانیات در زمان استئواینتگریشن بسیار موثر است. چرا که سیگار موجب ایجاد عفونت در زخم های باز خواهد شد. در این زمان به دلیل استئواینتگریشن استخوان ها در حال پیوند با پیچ ها می باشند. پس زخم های موجود و استعمال دخانیات در روند این اتصال اختلال ایجاد می کند. بنا براین با کاهش مصرف سیگار به حداقل، زمان استئواینتگریشن کنترل خواهد شد.

رعایت بهداشت دهان و دندان توسط توصیه های متخصص معالج بسیار مهم است. نحوه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان با توجه به نکات گفته شده، زمان استئواینتگریشن را افزایش می دهد.

مصرف خوراکی های پروتئینی و لبنیات بسیار موثر است. استخوان های فک برای بازسازی و ترمیم خود و در نهایت استئواینتگریشن، نیازمند مقادیر زیادی از کلسیم و پروتئین هستند. با توجه به استفاده آن ها از ذخایر موجود در بدن، افزایش مصرف این مواد، موجب بازسازی بهتر خواهد شد. استخوان ها بافت های خود را بازسازی کرده و استئواینتگریشن صورت می گیرد.

زمان استئواینتگریشن به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان استئواینتگریشن متکی به ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع ایمپلنت تعبیه شده در زمان استئواینتگریشن بسیار موثر می باشد. انتخاب ایمپلنت بر اساس هزینه و کشور سازنده و همچنین نوع درمان است. غالبا این تشخیص با راهنمایی ها و مشاوره های دندان پزشک صورت می گیرد. در نهایت با تصمیم بیمار نوع ایمپلنت انتخابی جای گذاری می شود. این عامل در زمان استئواینتگریشن تعیین کننده است. هر چه ساخت ایمپلنت کیفیت بالاتری داشته باشد، زمان استئواینتگریشن کاهش خواهد یافت.

ارتباط زمان استئواینتگریشن با هزینه ایمپلنت

هزینه های مربوط به ایمپلنت به متخصص معالج و نوع ایمپلنت بستگی دارد. انجام ایمپلنت توسط متخصص این رشته درمانی، بدیهی است هزینه های بالاتری در بر داشته باشد. همچنین ایمپلنت ها در انواع متفاوتی با کیفیت های متغیر تولید می شوند. با توجه به شرایط بیمار، درمان های متفاوتی صورت می گیرد. به همین علت، اعلام هزینه های ثابت برای این مهم امکان پذیر نیست.

علاوه بر این، برخی از افراد پس از معاینات اولیه نیازمند جراحی های لثه می باشند. درمان دندان های پوسیده نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش هزینه ها می باشد. اگر چه ایمپلنت به طور کلی هزینه های بسیاری را در بر می گیرد. اما به دلیل درمان های جانبی و ناگزیر این درمان پر هزینه تر از حالت نرمال خواهد شد. معمولا افراد به دلیل بیماری های لثه ای و یا پیوند استخوان، برای تسریع زمان استئواینتگریشن نیازمند جراحی های پیش زمینه ای هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]