روش های درمان شکستگی استخوان صورت

روش های درمان شکستگی استخوان صورت

در چند مطلب قبلی راجع به شکستگی صورت و انواع آن صحبت نمودیم. در این مطلب قصد داریم روش های درمان شکستگی استخوان صورت را برایتان به اختصار شرح دهیم. به طور کلی صورت ازبخش های مختلف که هر کدام دارای یک مدل استخوان هستند تشکیل شده اند. انواع استخوان برای شکل دهی به فرم صورت مورد استفاده قرار می گیرد. هر کدام این استخوانها دچار شکستگی گردد نیاز به درمانهای جداگانه ای دارند.

روش های درمان شکستگی استخوان صورت

انتخاب روش های درمان شکستگی استخوان صورت به شدت و محل شکستگی بستگی دارد. بعنوان مثال استخوان یک بخش از صورت بشکند ولی از جای خود تکان نخورده باشد. برای درمان این شکستگی استخوان را به حال خود می گذارند. این کار کم خطرترین و راحت ترین راه برای ترمیم این نوع شکستگی می باشد. از طرف دیگر، اگر شدت شکستگی ها زیاد باشد، از روش های درمانی دیگری استفاده می کنند. در ابن مطلب به ارائه این راههای درمانی می پردازیم.

روش بسته

یکی از روش های درمان شکستگی استخوان صورت که معمولا برای شکستگی بینی مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد. به این نوع متد درمانی درعلم پزشکی ریداکشن می گویند.در این روش درمانی معمولا جراح فک و صورت بدون انجام جراحی خاصی استخوان شکسته را جا می اندازد. به این نوع متد درمانی در علم پزشکی ریداکشن می گویند.

اندوسکوپی

از روش های درمان شکستگی استخوان صورت استفاده از دستگاه اندوسکوپی می باشد. اندوسکوپ به طور کلی یک دستگاه درمانی برای مواردی که نیاز به بررسی داخل بدن بدون جراحی است، می باشد. به طور کلی دارای یک لوله می باشد که سرآن یک دوربین قرار دارد. در موارد شکستگی صورت این لوله از طریق بینی به داخل سینوس و پشت گونه ها فرستاده می شود. علاوه بر این بسته به محل شکستگی حتی ممکن است یک برش در منطقه پشت سر زده شود. این کار برای این است که بتوان با اندوسکوپ داخل سینوسها و پشت پیشانی را بررسی نمود. علاوه بر مشاهده بخش های آسیب دیده با دستگاه اندوسکوپ میتوان به خارج کردن قطعه های استخوان شکسته کمک نمود. در واقع با استفاده از وسایل مخصوص علاوه بر حمایت از استخوان شکسته، قطعات شکسته را هم جمع آوری مینمایند.

درمان دارویی

معمولا این روش برای درمان شکستگی هایی که از محل خود جابجا نشده اند به کار می رود. یا به عنوان یک درمان مکمل برای سایر روش های درمانی استخوانهای شکسته صورت مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا جراح فک و صورت برای تسریع درمان شکستگی ها، کاهش تورم و کاهش درد در منطقه شکستگی استخوان این درمان را تجویز می کند.

درمان‌های خانگی

وقتی که دچار شکستگی استخوان صورت می گردید تا زمانی که به پزشک متخصص دسترسی پیدا نماییدباید از این روش های درمانی استفاده نمایید. در واقع روشهای درمانی خانگی تا زمانی مناسب است که که به پزشک دسترسی پیدا کنید. بهمین جهت گفته می شود که پس از سانحه تا موقع دسترسی به پزشک یک کمپرس یخ یا یک بسته یخ  بر روی محل حادثه قرار دهید. با این کار درد و تورم را درمحل شکستگی کم می نمایید. با کاهش التهاب جراح فک و صورت در زعفرانیه به راحتی می تواند محل شکستگی را با بالاترین کیفیت بررسی نماید . در نهایت بهترین درمان را انتخاب مینماید. این را بدانید که بهتر است در زمان قرار دادن کمپرس یخ بر روی محل شکستگی، به نواحی دچار خونریزی فشار مستقیم وارد نمایید.

درمان پزشکی

همانگونه که در بالا اشاره گردید، روش های درمانی مناسب بسته به نوه، وخامت و محل شکستکی استخوان بستگی دارد. درمان پزشکی توسط جراح فک و صورت و یا جراح زیبایی و پلاستیک انجام می پذیرد.

اگر سوال دیگری در رابطه با متخصص جراح فک و صورت از ما دارید کامنت کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]