روش های درمان شکستگی استخوان صورت- بخش سوم

صورت انسان از استخوانهای مختلفی تشکیل شده است. این استخوانها در صورت وارد آمدن ضربه معمولا دچار شکستگی می شوند. اگر به صورت فرد ضربه ای وارد آمد باید سریعا درمان گردد. بدین منظور سریعا باید به جراح فک و صورت مراجعه نماید. جراح با بررسی محل و میزان آسیب دیدگی بهترین درمان را انجام میدهد. در این مطلب به برخی از متد درمان شکستگی استخوان صورت اشاره مینماییم.

متد درمان شکستگی استخوان صورت

بهترین جراح فک و صورت در زعفرانیه با بررسی میزان آسیبی که به اجزا صورت وارد آمده است، بهترین متد درمانی را انتخاب می نماید. در این بخش به بررسی برخی از بهترین راهها برای درمان شکستگی بخشهای صورت اشاره میکنیم.

شکستگی آرواره یا استخوان میانی صورت

معمولا بعد از آسیب دیدگی آرواره مشکلات تنفسی برای فرد رخ می دهد. بهمین دلیل جراح در ابتدا با توجه به میزان آسیب دیدگی به این منطقه از راههای کمکی برای تنفس بهتر بیمار استفاده میکند. یکی از این متد کمکی می توان به لوله گذاری اشاره نمود.

معمولا برای درمان این آسیب دیدگیها باید فرد در بیمارستان بستری گردد. در اکثر اوقات درمان این نوع آسیب دیدگی نیاز به جراحی دارد. عمل جراحی برای درمان شکستگی استخوان میانی صورت نیاز به تجربه بالایی دارد. معمولا توسط جراح پلاستیک و یا جراح فک و صورت انجام می پذیرد.

شکستگی استخوان گونه

در صورتی که استخوان گونه ضربه ببیند به علت نازکی آن معمولا دچار شکستگی می شود. استخوانهای گونه نقش اساسی در ظاهر چهره و زیبایی صورت دارد. بهمین دلیل در صورت شکستن و آسیب دیدگی این استخوانها مشکلات ظاهری زیادی برای فرد ایجاد می شود. معمولا با توجه به میزان آسیب دیدگی جراح فک و صورت به بررسی راههای مختلف برای درمان آن می پردازد. در بیشتر مواقع برای درمان این مشکل نیاز به عمل جراحی می باشد.

شکستگی استخوان حفره چشم (اوربیتال)

درباره متد مختلف برای درمان شکستگی استخوان اوربیتال در بین جراحان نظرات متفاوتی وجود دارد. برای درمان این مشکل  معمولا دو نظریه خیلی متفاوت وجود دارد. این اختلافات در متد درمانی معمولا مربوط به زمان بندی و شیوه های ترمیمی  شکستگی می باشد. این دو نظریه عبارتند از:

جراحی به علت دوبینی

یک گروه از جراحان و متخصصان معتقدند فقط در صورتی نیاز به جراحی برای رفع شکستگی اوربیتال می باشد که یکی از دو شرط زیر را داشته باشد.

  • فرد دچار دوبینی گردد .
  • چشم در حفره خود عقب رفتگی پیدا کرده باشد.

جراحی بعد از سی تی اسکن

گروه دیگر از متخصصان معتقدند برای انتخاب متد مناسب برای درمان این شکستگی نیاز به بررسی سی تی اسکن می باشد.

دررفتگی مفصل گیجگاهی

در صورتی که به بخش گیجگاهی صورت ضربه وارد گردد، ممکن است مفصل گیجگاهی دچار رفتگی می باشد. این مشکل معمولا نیاز به درمان اورژانسی دارد. باید سریعا مفصل به محل اولیه بازگردانده شود. معمولا با استفاده از بی حسی های موضعی و داروهای ریلکس کننده عضلات فک، منطقه برای درمان آماده می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]