ایمپلنت دندان در زعفرانیه

ایمپلنت دندان در زعفرانیه

انسانها به دلایل گوناگونی دندانهایشان را از دست می دهند. گاهی بر اثر وارد آمدن ضربه به دندانها، گاهی بخاطر عدم رعایت بهداشت دهان ودندان و ابتلا به انواع بیماریهای دهان و دندان، گاهی بخاطر پوسیدگی دندانها و عدم رسیدگی به موقع به آنها. وقتی که افراد دندانهای خود را از دست می دهند دچار مشکلاتی در دهان ودندان خود می گردند. بهمین دلیل به دنبال جایگزینی همچون ایمپلنت دندان برای دندانهای خود می گردند. در این مطلب به بررسی برخی سوالات پیرامون ایمپلنت دندان در زعفرانیه – در کلینیک دکتر هومن هوشنگی جراح فک و صورت و ایمپلنتولوژیست  می پردازیم.

شیارهایی که در دندان آسیاب وجود دارد در ایمپلنت دندانی نیز وجود دارد

تاج ایمپلنت دندانی مانند روکش دندان طبیعی میباشد از نظر شکل ظاهری مشابه با دندان طبیعی در ناحیه مورد نظر قرار می گیرد

در مورد بیمارانی که دندان های زیاد آیا همه دندانها را از دست دادند آیا قرار دادن چند ایمپلنت می تواند کافی باشد.

با قرار دادن چند ایمپلنت دندانی میتوان دندان مصنوعی را بر روی آنها قرار داد ر بیشتری را هم از این پلنت دندانی و هم بافت نرم داشته باشد در این حالت دندان مصنوعی مانند کلیدی در ایمپلنت‌های دندانی قفل می‌شود و می‌توان در مواقع رعایت بهداشت دهان و دندان آن را خارج نموده و سپس در محل خود قرار داد البته در بعضی موارد بسته به شرایط ناحیه با قرار دادن تعداد بیشتری از ایمپلنت دندانی میتوان به صورت ثابت دندانها را جایگزین نمود

آیا برای افرادی که از دست دندانی آنها بیش از حد لق باشد می تواند کمک کننده باشد

یکی از مزیت های درمان ایمپلنت دندانی افزایش گیر برای دست دندان مصنوعی افراد با بی دندانی کامل می باشد. که باعث می شود بسته به شرایط بیمار با قرار دادن چند ایمپلنت دندانی بیمار در حین جویدن راحتی بیشتری داشته باشد.

آیا ایمپلنت دندانی نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی دارد

ایمپلنت دندانی مثل دندانهای طبیعی نیاز به مسواک زدن دندان ها دارند. معمولا بیمارانی برای این درمان پذیرفته می‌شوند که توانایی خوبی در رعایت بهداشتی دهانی داشته باشند.  اگر شما برای این درمان انتخاب پذیرفته شده اید باید خوشحال باشید چرا که نشان می‌دهد شما از نظر شرایط سلامتی دهان در وضعیت خوبی به سر می‌برید. معاینات دوره ای برای پیگیری شرایط همچون دندانهای طبیعی توسط پزشک معالج بر حسب شرایط بیمار ضروری می باشد و کمک موثری در حفظ سلامتی آن دارد.

دستورات و مراقبت های بعد از کاشت ریشه مصنوعی با جراحی باید رعایت شود

انجام مراحل درمان با موفقیت نیاز به استراحت مطلق وجود ندارد. ولی بیمار باید به مواردی که پزشک معالج پس از انجام مرحله جراحی به بیمار توصیه می نماید، همانند بقیه جراحی‌های دهان توجه نمایند. مواردی مانند استفاده از پک یخ بلافاصله پس از انجام جراحی. با رعایت بهداشت دهانی و استفاده از داروهای تجویز شده نسبت به بقیه جراحی هایی که در دهان انجام می شود درد و ناراحتی بیشتری ندارد و برخلاف تصور حتی کمتر می باشد.

آیا به ایمپلنت دندانی مانند دندان طبیعی خونرسانی میشود

در خود ایمپلنت دندانی رگ یا مویرگی وجود ندارد. اما در استخوان اطراف ایمپلنت که نقش نگهداری آن را برعهده دارد و سلامتی آن در موفقیت ایمپلنت نقش مهمی دارد خونرسانی طبیعی صورت می‌گیرد.

آیا مسواک و خمیر دندان مخصوص برای درون کاشت دندانی نیاز می باشد

درمان ایمپلنت نیاز به مسواک و خمیر دندان مخصوص ندارد. ولی باید از نخ دندانی که امکان تمیز کردن ناحیه بین تاج درون کاشت دندانی و دندان مجاور را می‌دهند مثل روکشهای دندانی استفاده شود.

آیا ایمپلنت دندانی عوارضی نیز دارد

در صورت انجام دقیق مراحل درمانی هیچگونه عوارض درمانی وجود ندارد.  میزان موفقیت درمانی درون کاشت دندانی با توجه به تحقیقات صورت گرفته بالای ۹۸ درصد گزارش شده است.

چرا کاشت ایمپلنت دندانی در بعضی مطب‌ها توسط یک پزشک در بعضی مطب‌ها توسط یک تیم درمانی صورت می‌گیرد

معمولاً در مواردی که کار ساده تر و راحت تر باشد. درمان می‌تواند توسط یک پزشک معالج انجام گیرد. اما در اکثر درمانها نیاز به مشارکت تیم درمانی اعم از جراح و متخصص پروتز دندانی، برای ارائه طرح درمان مناسب بسته به شرایط بیمار وجود دارد. بهترین مشاوره را پزشک معالج می‌تواند به شما ارائه دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]