اقدامات پس از عمل لیفت سینوس

عمل سینوس لیفت یکی از درمانهای جانبی برای کاشت ایمپلنت در فک های بالایی می باشد. این درمان برای کمک به جبران کمبود تراکم استخوان لازم در فک برای کاشت ایمپلنت مورد استفاده  قرار می گیرد. ممکن است شما درباره این درمان سوالاتی برایتان پیش آمده باشد. در این مطلب به برخی از رایج ترین سوالات شما از دکتر هومن هوشنگی متخخص جراحی فک و صورت و ایمپلنتولوژیست در زعفرانیه درباره اقدامات پس از عمل لیفت سینوس می پردازیم.

در دوره بهبودی پس از عمل لیفت سینوس چه کارهایی باید بکنم؟

عدم فشار به محل عمل

این درمان بدین گونه است که لیفت سینوس انجام می گردد.سپس پیوند استخوان انجام می پذیرد و بخیه زده می شود. بنابراین مهمترین کارمراقبتی که بعد از درمان باید انجام دهیم جلوگیری از وارد آمدن فشار به محل عمل می باشد. ممکن است مواد مورد استفاده در پیوند استخوان حرکت نموده و بخیه ها دچار مشکل گردند. بنابراین به هیچ وجه هیچ گونه فشاری به دماغتان وارد نیاورید. عطسه نکنید. در معرض مواد آلرژی زا و عطسه آور قرار نگیرید.

مرطوب کردن بینی

بعد از انجام عمل  تا چند رو سعی کنید محلول آب نمک یا اسپری سالین تهیه نمایید. با این اسپری بینی خود را مرطوب کنید. با مرطوب کردن بینی از گرفتگی و تورم آن جلوگیری میکنید.

دارودرمانی

در صورت تجویز دکتر و داشتن درد مسکن مصرف نمایید. توجه داشته باشید که به محض شروع درد مسکن را استفاده کنید، نه وقتی که درد امان شما را برید. علاوه بر مسکن، معمولا آنتی بیوتیک هم تجویز می گردد. حتما بر اساس دستور پزشک و تا پایان دوره درمان از داروهایتان مکصرف نمایید.

دهانشویه

معمولا از دهانشویه های ضد عفونی کننده برای شستشوی داخل دهان تجویز می گردد. برای جلوگیری از عفونت بر اساس دستور پزشک از دهانشویه تجویز شده استفاده نمایید.

کمپرس یخ

یکی از کارهایی که معمولا برای بعد از تقریبا تمام عملها توصیه می شود استفاده از کمپرس یخ می باشد. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم احتمالی بعد از عمل توصیه می شود.

شرایط فرد پس ازجراحی چگونه خواهد بود؟

این درمان یک درمان سرپایی و در مطب می باشد. بنابراین افرادی که عمل لیفت سینوس را انجام می دهند می توانند همان روز به منزل برگردند و نیازی به بستری نیست.

بعد از عمل لیفت سینوس ممکن است مشکلات زیر را در حد خفیف تجربه کنید که موقتی است و برطرف می شود:

• ورم

عمل جراحی لیفت سینوس پیش از کاشت ایمپلنت، چقدر طول می کشد؟

مدت زمان انجام این عمل جراحی در کلینیک دکتر هومن هوشنگی در زعفرانیه بین یک و نیم تا دو ساعتمی باشد.

پس از عمل لیفت سینوس چقدر طول می کشد بتوانم ایمپلنت بگذارم؟

به طور عمومی جوش خوردن و بهبودی کامل سینوس و پیوند استخوان بین 4 تا شش ماه زمان می برد. پس از این زمان استخوان به قدری قوی شده است که بتواند ایمپلنت را نگه دارد بنابراین می توانید ایمپلنت بگذارید.

چه افرادی نمی توانند عمل لیفت سینوس را انجام بدهند؟

کسانی که شرایط زیر را دارند ممکن است از انجام این عمل منع شوند:

• سینوزیت حاد
  • سرطان