چگونگی انجام جراحی چانه

چگونگی انجام جراحی چانه

ژنیوپلاستی

چگونگی انجام جراحی چانه : یکی از بخش های مهم و موثر در تقارن و زیبایی چهره، چانه فرد می باشد. به طور کلی تقارن چانه وبینی در زیبایی چهره بسیار مهم می باشد. معمولا جراحان زیبایی عمل همزمان این دو عضو را برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می کنند. شکل و زاویه دار بودن چانه نقش تعیین کننده ای در چهره فرد دارد. در مطالب قبلی راجع به انواع جراحی چانه برایتان توضیحاتی را ارائه دادیم. در این مطلب قصد داریم نحوه انجام جراحی ژنیوپلاستی را برایتان توضیح دهیم.

جراحی چانه

یکی از راههایی که با انجام انواع این جراحی دنبال می گردد، زاویه دار کردن چانه و صورت می باشد. به طور کلی با عمل سایز چانه را تغییر می دهند. حال این تغییر ممکن است کوچک کردن باشد و یا بزرگ کردن. علاوه بر تغییر سایز، تغییر شکل چانه هم ممکن است در این عمل تغییر کند.

این عمل مناسب چه افرادی است؟

این عمل برای افرادی است که دارای چانه و فک پایین کوچک یا بزرگتر از حد معمول می باشند. در این دو حالت بینی فرد خیلی نامتقارن و بزرگتر دیده می شود. این افراد معمولا دنبال جراحی بینی می روند. در صورتی که نیاز به عمل زیبایی چانه دارند. البته در برخی افراد باید هر دو این درمانها با هم دیگر و بعنوان درمان مکمل انجام پذیرد. حتی در برخی افراد علاوه بر این موارد نیاز به تزریق ژل و  فیلر هم می باشد.

چگونگی انجام جراحی چانه

این جراحی بنا به نوع چانه و شرایط بیمار از راههای مختلفی انجام می گردد.

به طور معمول برای انجام جراحی زیبایی چانه، پروتز چانه در پایین‌ترین قسمت از فک قرار می گیرد.  سپس در جای خود ثابت شود.

روش برش داخل دهانی

یکی دیگر از روش‌های ژنیوپلاستی، روش برش داخل دهانی است.  در این روش  جراحی یک برش عرضی در داخل دهان و در قسمت بالایی شیار بین لب و فک زده می‌شود. در ادامه برای ایجاد فضای مناسب برای کاشت پروتزچانه، لایه‌ی عضلانی داخل چانه شکافته می‌شود. در این حالت از شیار میانی ماهیچه برای ثابت نگه داشتن پروتز در جای خود استفاده می گردد. برای این کار یک برش لایه‌ای ایجاد می‌شود. پس از قرار دادن پروتز در محل خود، لایه‌ی برش داده شده به ماهیچه‌ موجود در منطقه بخیه زده می‌شود.

روش سوپراپریوستیل

در روش سوپراپریوستیل، پروتز روی لایه‌ی پریوست استخوان قرار داده می‌شود.  لایه پریوست یک لایه نرم روی استخوان است. اغلب جراحان زیبایی با مطالعاتی موافقند که  اشاره میکنند که قرار دادن ایمپلنت در فضای سوپراپریوستیل موجب کاهش جذب استخوانی ایمپلنت می‌شود.

روش ساب پریوستیل

یکی دیگر از متد های ژنیوپلاستی روش ساب پریوستیل می باشد.  در روش ساب پریوستیل، پروتز زیر این لایه قرار داده می‌شود. در روش ساب‌پریوستیل، شکاف جراحی در ناحیه‌ی بین سمفیز فک پایین ایجاد می‌شود.  به وسیله‌ی وسایل مخصوص جراحی این شکاف تا منتال فورامن ادامه پیدا می‌کند. در این روش برای ثابت کردن پروتز یک حفره ایجاد می‌شود. سپس لایه‌ی پریوست بسته می‌شود. در مرحله بعد لایه‌های ماهیچه‌ای و غشای مخاطی نیز هر یک جداگانه بخیه زده می‌شوند.

روش جایگزین سابمنتال

یک روش جایگزین برای تکنیک سابمنتال این است که یک برش ۲ سانتی‌متری از بیرون و در زیر چانه ایجاد می‌شود.  این شکاف تا لایه‌ی پریوست استخوان ادامه پیدا می‌کند. بدین وسیله فضای کاشت پروتز در وسط این ناحیه و پایین‌تر از محل قرارگیری عصب‌های صورت ایجاد می‌شود. برای ثابت کردن پروتز در زیر لایه‌ی پریوست از نخ بخیه استفاده می‌شود. شکاف ایجاد شده به صورت لایه‌لایه بخیه زده می‌شود.

توضیحات تکمیلی

جراحی زیبایی چانه یا پروتز چانه را می‌توان تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام داد. عمل پروتز چانه را می‌توان همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی و یا لیفت صورت انجام داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]