هزینه جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

What factors determine the cost of rhinoplasty?

جراحی بینی متداول ترین عمل جراحی زیبایی می باشد. از سال های گذشته تا کنون عمل جراحی بینی روز به روز در حال افزایش می باشد. افراد با توجه به تغییر در فرم بینی، قادر به افزایش زیبایی در چهره خود می شوند. به دلیل استقبال روز افزون این عمل جراحی، هزینه های مربوط به آن همیشه در حال افزایش می باشد. این عمل با اصلاح قوس های بینی و پره ها آن، فرم صورت را متعادل تر از پیش می کند. انجام این عمل توسط پزشک حاذق بسیار حائز اهمیت است. افراد بسیاری به دلیل انجام این عمل توسط پزشک های کم تجربه نتایج خوبی دریافت نکرده اند. اما در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع که هزینه جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟ صحبت کنیم با ما در سایت دکتر هوشنگی همراه باشید.

هزینه جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

توضیحاتی کلی درباره هزینه جراحی بینی

عمل بینی با هدف تغییر فرم و اندازه آن صورت می گیرد. غالبا استخوان بینی باریک تر شده و به نوعی در حالت استاندارد و متناسب با صورت قرار می گیرد. پره های بینی با کوچک تر شدن و تناسب اعمالی به گونه ای زیباتر جلوه می کنند. انجام این تغییرات نیازمند پزشکی زبده و با دانش کافی می باشد. چرا که انتخاب فرم بینی بر اساس تناسب اعضای صورت، عملکردی بسیار ماهرانه می خواهد. هم چنین دانش لازم تنها مولفه مورد نیاز نیست. بلکه انجام آن نیازمند تجارب بسیار می باشد.

هزینه های عمل بینی به چه صورت است؟

زمانی که فرد تصمیم به عمل بینی می گیرد، با مراجعه به پزشک معالج اولین اقدام را شروع می کند. معمولا پزشک های زیبایی با مشاوره های رایگان سعی بر جذب افراد دارند. این جلسات مشاوره در یک یا چند بار مراجعه صورت می گیرد. غالبا تمامی کلینیک های زیبایی به دلیل جذب افراد با مشاوره های رایگان خدمات این گونه ارائه می دهند. در این جلسات پزشک با ارائه اطلاعاتی به فرد از مراحل و هزینه های عمل بینی او را آگاه می کند. بنا براین در این مرحله و اقدامات اولیه هزینه ای در پی نخواهد بود. اما پس از تصمیم نهایی به عمل جراحی بینی و مراجعات اولیه برای عمل، هزینه ها آغاز می گردد.

در اولین مراجعه پزشک با دریافت سلیقه و نتیجه مورد نظر فرد، طراحی و تناسب آن را بررسی می کند. سپس برای مراجعه بعدی و ارائه اطلاعات لازم و عمل جراحی زمان تعیین می کند. این مراجعات شامل هزینه های ویزیت خواهند بود. با توجه به اینکه پزشک و فرد با در نظر گرفتن نوع عمل در تعیین هزینه نهایی به توافق می رسند. این توافق ها به چند عامل بستگی دارد. این عوامل در ادامه توضیحات ارائه خواهد شد.

هزینه جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل موثر در هزینه های جراحی بینی

مهارت متخصص

مهم ترین عامل در افزایش هزینه های عمل جراحی بینی، پزشک معالج است. این موضوع تعیین کننده نتیجه و مبلغ پرداختی نهایی می باشد. هر چه پزشک معالج تجربه و عملکرد بهتری داشته باشد، بدیهی است که پرداخت هزینه ها افزایش می یابد. اما این مهم باید توسط جست و جوی مناسب افراد بررسی شود. ارزیابی عملکرد پزشک معالج با توجه به مشاهده جراحی های قبلی بسیار مهم است. افراد می توانند با تحقیق و مشاهده تجارب پیشین پزشک خود، به مهارت وی پی ببرند.

موقعیت کلینیک

عامل موثر دیگر در تعیین هزینه های جراحی بینی موقعیت کلینیک است. موقعیت مکانی کلینیک زیبایی قادر به تسریع و آسانی رفت و آمد افراد می شود. هر چه مکان کلینیک دسترسی مناسب تری را فراهم کند، بدیهی است که هزینه های دریافتی خود را افزایش می دهد. چرا که قرار گیری در موقعیت مناسب شامل پرداخت مبالغ بیشتری توسط پزشک خواهد بود. دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و عدم قرار گیری در محدوده طرح ترافیک، برای افراد بسیار مهم می باشد.

محیط امن و پاکیزه کلینیک زیبایی در تعیین هزینه ها نقش بسزایی دارد. برخی از پزشک های زیبایی بدون توجه به این مسئله انتظار فراتری نسبت به عملکرد های خود دارند. به این معنی که با دنبال کردن حرفه زیبایی، به آراستگی و پاکیزگی و زیبایی محیط اطراف خود بی اهمیت هستند. این موضوع تاثیر بسزایی در جلب و جذب افراد دارد. علاوه بر این ها، در تمامی حرفه های پزشکی ضد عفونی کردن و تمیز بودن محیط کلینیک امری بدیهی و الزامی است. سر و کار داشتن با بدن انسان ها نیازمند رعایت نظافت می باشد. رعایت این مهم وظیفه پزشک و پرسنل کلینیک است. بنا براین هر چه محیط فراهم شده امن تر و پاکیزه تر باشد، افزایش هزینه ها کمی معقول تر خواهد بود. چرا که افزایش مبالغ دریافتی توسط کلینیک با افزایش ارائه خدمات منحصر به فرد امکان پذیر است.

نحوه برخورد پرسنل

همینطور نحوه برخورد پرسنل، پزشک معالج و ارائه مشاوره نیز در هزینه های عمل بینی موثر است. یک کادر مجرب و حرفه ای ارائه توضیحات و برخورد مناسب را در اولویت خود قرار می دهد. بنا براین تنها در این صورت با ارائه چنین خدماتی قادر به افزایش معقولانه هزینه های دریافتی خود می باشد.

تاثیر تکنیک عمل بینی بر هزینه های آن

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که هزینه جراحی بینی به چه عواملی بستگی دارد؟ باید بگوییم که با توجه به توضیحات مذکور و موثر در هزینه های بینی، نکته دیگر انتخاب تکنیک می باشد. تکنیک باز و بسته دو نوع متفاوت در عمل جراحی بینی هستند. با در نظر گرفتن شرایط و درخواست فرد و همچنین تخصص پزشک، یکی از این دو نوع انتخاب می شوند.

تکنیک عمل بینی بسته متداول تر از نوع باز آن می باشد. در این تکنیک برش ها و تراش های لازم در داخل بینی صورت می گیرند. تمامی زخم های ایجادی به صورت نهان در داخل بینی هستند. با توجه به دسترسی پزشک به نواحی مختلف بینی، اعمال تغییرات آسان تر خواهد بود.

در تکنیک عمل بینی باز دسترسی به غضروف و استخوان بیش از نوع قبلی می باشد. اما بروز زخم در ناحیه بلند شده نوک بینی قابل مشاهده خواهد بود.

هزینه های مربوط به این دو تکنیک با توجه به تخصص پزشک معالج بررسی می شود. گاه برخی از پزشک های زیبایی در یکی از این دو نوع تکنیک مهارت دارند. مهارت و تجربه پزشک مشخص می کند که کدام روش را به بهترین حالت انجام می دهد. اما تعیین هزینه های ثابت برای این تکنیک ها و به طور کلی عمل بینی امکان پذیر نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]