علت ورم بینی بعد از عمل

معمولا زمانیکه شما یک عمل جراحی انجام می دهید بدن یک واکنش از خود نشان می هد و مسلما این تورم یک بخش جدانشدنی از این عمل است . این عمل پوست ، استخوان و غضروف های داخل بینی را درگیر میکند و جراحاتی ایجاد می کند بنابراین حتی کبودی اطراف چشم هم ایجاد می کند.

ورم بعد از جراحی بینی به واکنش بدن افراد بستگی دارد اما این تورم در بینی های گوشتی بیشتر است .

چرا تورم بینی در بینی های گوشتی بیشتر است؟

پوست یکی از بخش های اصلی بدن ما است زیرا پوست یکی از بخش های سیستم ایمنی بدن ماست و وظیفه محافظت از قسمت های مختلف بدن را دارد که با توجه حساسیت آن ناحیه ضخامت کمتر یا بیشتری دارد.

زمانیکه پوست ضخامت بیشتری داشته باشد در حین عمل جراحی خونریزی بیشتر است و در نتیجه کبودی و تورم بیشتر است و روند بهبود را کندتر می کند.

چگونه از ورم بینی بعد از عمل پیشگیری کنم ؟

• سرتان را بالا بگیرید : پس از عمل جراحی یا بخوابید یا در حالت نشسته سرتان را تکیه بدهید و بالا نگه دارید زیرا تجمع خون باعث همین تورم است
  • استفاده از کمپرس یخ : در 48 ساعت ابتدایی پس از عمل جراحی از کمپرس یخ به صورت غیر مستقیم استفاده کنید . این راهکار ناحیه بینی و پیشانی شما را بی حس می کند در نتیجه درد و تورم را کاهش می دهد. در نظر داشته باشید یخ را بصورت مستقیم قرار ندهید در پارچه حوله ای قرار دهید و سپس روی قسمت مورد نظر قرار دهید. پیشنهاد می شود پس از هر 15 دقیقه کمپرس 30 دقیقه استراحت دهید

• مصرف نوشیدنی : مصرف مایعات و آبمیوه و آب در کاهش اثرات بیهوشی بسیار تاثیر دارد . هرگز از چای ، قهوه و شیرکاکائو استفاده نکنید
  • رژیم غذایی مناسب : سعی کنید از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده کنید و از مصرف غذاهای چرب و فست فودی خودداری کنید