روش‌های تشخیص شکستگی گونه

روش‌های تشخیص شکستگی گونه

صورت انسان از اجزا مختلفی تشکیل شده است. در صورت ضربه دیدن این بخش ها ممکن است استخوان آنها بشکند. یکی از بخشهای صورت که بیشترین آسیب ها را در حین ضربه دیدن می بیند، استخوان گونه می باشد. در این مطلب قصد داریم راجع به شکستگی گونه، راههای تشخیص و درمان آن برایتان توضیحاتی را ارائه می دهیم.

روش‌های تشخیص شکستگی گونه

گونه انسان دارای استخوانی نازک و قوس دار می باشد. این استخوان به گونه انسان شکل می دهد. بهمین دلایل این استخوان براحتی می شکند. در صدمات ناحیه صورت شکستن استخوان گونه بیشترین موارد دیده می شود. شکستن این استخوان مشکلات زیادی برای فرد میتواند درست کند. این استخوان همانگونه که در بالا اشاره گردید در زیبایی و شکل دهی گونه و چهره انسان نقش مهمی دارد. در صورت آسیب به آن در این موارد مشکلات زیادی پدید می آید.

در صورت ضربه دیدن این بخش بهترین کار این است که ناحیه مد نظر معاینه شود. این معاینه باید توسط متخصص جراحی فک و دهان و صورت انجام پذیرد. معاینه این ناحیه بیانگر میزان آسیب و شکستگی استخوان می باشد. در واقع در ابتدا اولین چیزی که باید بررسی شود میزان آسیب به استخوانها می باشد. بعد از آن پزشک متخصص موارد دیگری را بررسی میکند. مواردی همچون:

  • اندازه مردمک.
  • واکنش هاش مردمک چشم.
  • معاینات فیزیکی با لمس ناحیه مصدوم.
  • بررسی نحوه و میزان آسیب دیدگی استخوان گونه.
  • بررسی نشانه های تقارن و عدم تقاردن در صورت فرد.
  • بررسی آسیب های احتمالی به سیستم عصبی مرکزی بیمار.
  • بررسی سابقه بیماری یا جراحی در منطقه ضربه دیده در فرد.
  • بررسی میزان اختلال در حرکت صورت به علت شکستگی گونه.

چه مدت بعد از شکستگی گونه باید به پزشک مراجعه کنیم؟

یک سری عضلات و ماهیچه در کنار استخوانهای صورت قرار دارند. این عضلات و اعصاب وظیفه بروز احساسات و حرکات چشم می باشند.در صورتی که به استخوان صورت آسیب برسد، ممکن است به این عضلات و اعصاب آسیب برسد. به طبع آسیب به این موارد، ممکن است به مغز و سیستم عصبی بدن آسیب برسد. بهمین دلیل لازم است در هنگام آسیب به صورت سریعا به پزشک متخصص و مجرب مراجعه نموده و معاینه انجام گیرد.

شکستگی این منطقه با شدت های مختلفی می تواند رخ دهد. ممکن است جزئی باشند. در این شرایط جراحت به راحتی می تواند ترمیم گردد. از طرف دیگر ممکن است شکستگی استخوان گونه پیچیده باشد. در این صورت درمان آن براحتی نمی تواند انجام پذیرد. این شکستگی ممکن آسیب زیادی در عملکرد و زیبایی فرد بگذارد.

بسته به نوع، محل و میزان آسیب دیدگی عوارض مختلفی برای بدن پیش می آید. اگر محل شکستگی گونه در نزدیکی گودی چشم باشد، ممکن است مشکلاتی برای بینایی فرد پدید آید. بنابراین مجددا تکرار میکنیم که اگربه صورت شما آسیبی وارد گردید، سریعا به یک متخصص جراح فک و صورت مراجعه نمایید.

روش‌های درمان شکستگی گونه

متخصص جراح فک و صورت در زعفرانیه پس از معاینه فرد و با توجه به میزان وخامت شکستگی صورت درمان مناسب را انتخاب میکند. معمولا در ابتدا دارو درمانی انتخاب می شود. داروهای مسکن، آنتی بیوتیک و استروئیدهای خوراکی برای تسکین تورم تجویز می گردد. آنتی بیوتیک ها برای کاهش ریسک وجلوگیری ازعفونی شدن منطقه تجویز می گردد.

اگر سوال دیگری در رابطه با متخصص جراح فک و صورت از ما دارید کامنت کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]