درمان پولیپ بینی

در مطالب قبلی به تفصیل راجع به پولیپ بینی صحبت نمودیم. تا بدینجا فهمیدیم که پولیپ یک توده گوشتی غیر سرطانی است . این توده ها ممکن است بقدری رشد نمایند که راه تنفسی را ببندند. بهمین دلیل باید این مشکل را حل نمود. در این مطلب قصد داریم راجع به راههای درمان پولیپ بینی و جراحی بینی صجبت کنیم.

راههای درمان پولیپ بینی

راههای مختلفی برای درمان وجود دارد. در ابتدا پزشک دارو درمانی را پیشنهاد می دهد. با این روش درمانی پولیپ های بزرگ را هم کوچک می نمایند. ممکن است با توجه به برخی شرایط درمان دارویی پاسخ مورد نظر را ندهد. بهمین دلیل روشهای درممانی  جایگزین دیگری توسط پزشک توصیه می شود. راههایی همچون جراحی.درست است که با جراحی و دارو درمانی می توان این پولیپ ها را از بین برد. در اینجا ولی باید به یک نکته اشاره نمود. ممکن است پولیپ مجددا رشد نماید.

مراحل درمان پولیپ بینی به چه نحوی است؟

 آمادگی برای ملاقات با متخصص گوش و حلق و بینی

معمولا پولیپ بینی همراه با موارد دیگری بروز می کند. بهتر است تمامی این موارد را قبل از مراجعه به پزشک در یک لیست بنویسید. این کار به تشخیص سریعتر و راحتتر مشکل کمک میکند. در صورتی که نمی دانید به چه پزشکی برای این کار مراجعه نمایید، پزشک متخصص گوش، حلق و بینی و یا جراح بینی می باشد.

تشخیص

مهمترین مسئله برای درمان یک بیماری، تشخیص درست و اصولی آن درمان می باشد. در مورد پولیپ بینی معاینات معمولی بینی می تواند به تشخیص بیماری فرد کمک نماید.راههای مختلف دیگری هم برای کمک به تشخیص بهتر و سریعتر این مشکل وجود دارد. از جمله مهمترین این راهها که به تفصیل در مطلب قبلی به آن اشاره نمودیم عبارتند از:

  • آندوسکوپی تشخیصی بینی
  • سی تی اسکن
  • آزمایش آلرژی
  • آزمایش خون

مداوا

راههایی برای کوچک کردن و از بین بردن پولیپ های بینی استفاده می شود. این راهها برای موارد دیگری همچون آلرژی و یا سینوزیت. به طور کلی درمان پولیپ بینی به دو صورت کلی انجام می گردد.  روش طبی و با استفاده از دارو و جراحی.

دارو درمانی

این شیوه با استفاده از انواع داروها انجام می گردد. از جمله این داروها می توان به انواع زیر اشاره نمود.

  • داروهای موضعی.
  • داروهای خوراکی.
  • داروهای تزریقی.

این درمان پولیپ بینی را کوتاه می کند ولی از بین نمی برد.

جراحی

اگر دارو درمانی نتیجه کافی ندهد، از روش جراحی استفاده می گردد. جراحی ممکن است بصورت سرپایی باشد. یا باید در بیمارستان بستری شد و تحت جراحی قرار گرفت. اگر پولیپ ها با سینوس ها درگیر شده باشند باید در بیمارستان بستری شد و درمان جراحی اصولی انجام گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]