بهترین سن جراحی بینی

یکی از سوالات متداول درباره ی عمل بینی، سن مناسب برای جراحی می باشد. اغلب افراد برای جراحی بینی خود دچار تردید می شوند. چرا که گمان می کنند در سن مناسب برای عمل قرار ندارند. برای آشنایی با بهترین سن جراحی بینی با ما در سایت دکتر هومن هوشنگی همراه باشید.

بهترین سن جراحی بینی

عمل بینی در سنین بلوغ و پیش از آن

در موارد نادری ممکن است افراد پیش از سنین بلوغ و یا در آن حین، به جراحی بینی نیازمند شوند. در این زمان عمل بینی توسط یک فوق تخصص بسیار الزامی است. گاهی عمل بینی برای کودکان به دلیل انحراف و یا مشکلات تنفسی است. در این حالت این عمل تنها یک جنبه ی درمانی دارد. پس باید توسط یک فوق تخصص برای رفع انحراف و یا مشکل تنفسی جراحی شود. در این صورت غضروف های در حال رشد آسیب نمی بینند. این عمل با نام عمل بینی انحرافی شناخته می شود.

در مقابل این عمل، گاهی به دلیل شکستگی ها در کودکی بینی به جراحی نیاز پیدا می کند. در این حالت فوق تخصص ماهر علاوه بر درمان آن، به حفظ و ترمیم زیبایی آن می پردازد.

سنین مناسب برای جراحی بینی

سنین مناسب برای جراحی بینی

مناسب ترین سن برای اقدام به عمل بینی، سنین بلوغ کامل می باشد. این سن بین 20 تا 30 سال می باشد. در این زمان اجزای صورت به طور کامل رشد کرده و دستخوش تغییرات نخواهند شد. هم چنین، افراد در این سن به دور از احساسات زود گذر، تصمیم نهایی برای تغییر چهره را می گیرند. در سنین گفته شده، پوست هم چنان دارای خاصیت بالای الاستیکی بوده و در حالتی کشسانی قرار دارد. بنا براین با عمل بینی، پس از گذراندن دوره ی نقاهت، پوست بینی حالت طبیعی خود را باز می یابد.

عمل بینی در سنین بالا

از آن جا که در سنین کودکی عمل بینی یک ریسک می باشد، در سنین بالا نیز به همان گونه خواهد بود. چرا که در سنین بالا، پوست انسان حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این عامل موجب بهبود دیر هنگام جراحی ها خواهد شد. تورم و التهاب های پس از جراحی به راحتی از بین نمی رود.

هم چنین زخم های ناشی از برش استخوان و پوست، بسیار دیرتر از حالت طبیعی بهبود می یابند. لازم به ذکر است که بدن افراد و نحوه ی واکنش پذیری آن ها بسیار متفاوت است. این تفاوت می تواند به اندازه ی انسان های حاضر باشد. ممکن است عمل بینی برای فردی در سنین کودکی و بالا صورت گیرد. نتیجه ی این عمل به مراتب بهتر از دیگر سنین باشد. اما تمامی این نتایج یک استثنا هستند. ما در مقالات پزشکی، احتمالاتی با درصد بالا و اثبات شده را ارائه می دهیم.

پایین ترین سن برای جراحی بینی

بهترین سن کم برای جراحی بینی در دختران 16 سال و پسران 18 سال می باشد. اگرچه سنین بلوغ و تکامل جسمی در افراد متفاوت است. اما به طور کلی دختران زود تر به تکامل دست می یابند. پزشک زیبایی با بررسی های لازم، انجام عمل را تشخیص می دهد. ارزیابی سلامت بدن و میزان رشد اجزای صورت، از موارد بررسی پزشک می باشد. در این مرحله پزشک با معاینه های لازم، متوجه توقف رشد استخوان و غضروف بینی خواهد شد. این تشخیص، توسط یک فرمول برای نسبت اجزای صورت، انجام می گیرد. اگر اجزای صورت به رشد کامل رسیده باشند، تناسب آن ها برقرار است. در غیر این صورت اعداد به دست آمده هم خوانی نخواهند داشت.

ارتباط غضروف رشد و عمل بینی

در بینی غضروف هایی با نام غضروف رشد موجود است. نقاطی از صورت با این غضروف در ارتباط هستند. یعنی میزان رشد آن ها به غضروف رشد وابسته است. چنانچه این غضروف در عمل بینی برداشته شود، رشد دیگر اجزای وابسته به خود را مختل می کند. در این حالت تناسب صورت فرد هرگز به میزان طبیعی خود نخواهد رسید.

پیامد های جراحی بینی در سنین پایین

پیامد های جراحی بینی در سنین پایین

  • ایجاد عدم تقارن در صورت پس از مدتی، یکی از عارضه های عمل بینی در سن بلوغ می باشد.
  • نقاط میانی صورت ممکن است در حالت تو رفتگی و یا صافی بیش از حد رشد کنند.
  • امکان عدم ثبات در تصمیم گیری های این سنین، یکی از مهم ترین دلایل پشیمانی از عمل می باشد.
  • به دلیل جدی نگرفتن مراقبت های لازم، امکان عدم موفقیت عمل بینی، در همان روز های اول وجود دارد.
  • خاصیت ارتجاعی و الاستیک بیش از حد نرمال در این دوران، فرم بینی را تغییر خواهد داد.
  • رشد استخوان ها و غضروف بینی، پس از جراحی و تغییرات چشمگیر بینی از دیگر عواقب آن است.
  • به دلیل رشد اجزای صورت و عدم تناسب آن ها با بینی، احتمال بروز مشکلات تنفسی می باشد.
  • عوارض بیهوشی در این سنین، احتمال ایجاد اختلال در عملکرد های نوجوان خواهد د اشت.
  • ایجاد اختلال در میزان رشد فرد، از دیگر عواقب عمل های بینی در سنین پایین است.

سن افراد چه تاثیری در جراحی بینی خواهد داشت؟

بدن انسان و سلول های دورن آن، مکرر در حال رشد و تکثیر هستند. این فرآیند تا سنین خاصی با حداکثر سرعت و کیفیت خود می باشد. پس از مدتی دیگر به سرعت  قبل نخواهد بود. اما هم چنان با رشد سلول ها، زخم های ایجاد شده التیام می یابند. در سنین پایین، به دلیل رشد سریع، تمامی اجزای بدن به طور مداوم در حال تغییر هستند. بدیهی است که هر گونه عمل زیبایی از جمله عمل بینی در این سنین دست خوش تغییرات ناشی از رشد قرار گیرد.

پس از این بازه ی زمانی، سلول های بدن به دلیل ادامه حیات به طور هوشمند و خودکار رشد می کنند. اما این به معنای رشد بدن و تغییر اجزای آن نیست. به همین دلیل جراحی بینی یا هر گونه عمل زیبایی در سنین مناسب، با ترمیم زخم ها مواجه می شود. یعنی رشد سلول ها به بازیابی بافت طبیعی بدن، در هر نقطه ای کمک می کند. اما اندازه ی نقاط بدن را تغییر نمی دهد. حالت ارتجاعی و کشسانی اعضای بدن در پایدار ترین حالت خود قرار دارد. این مهم به معنای موفقیت هر گونه عمل جراحی در این سنین می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]